10 sposobów na motywację do życia i działania

nie_chce_mi_sie_czy_to_sie_leczy_7539

Ty też masz wrażenie, że cały czas jest noc? Gdy za oknem deszcz i chłód, wstajesz do pracy i oświetla Cię księżyc, wracasz z niej dalej ciemno – ciężko nie popaść w rutynę. Do tego często przynosisz pracę do domu, w pracy szef znowu obiecuje gruszki na wierzbie. Niestety obietnice przesuwa z miesiąca na miesiąc i okazuje się, że nawet premii na święta nie dostaniesz? Gdy Twoje życie zaczyna przypominać syzyfową pracę – nie daj się zapętlić!  Nie możesz pozwolić, by dopadła Cie wszechobecna teraz „demotywacja”.

1.  Powiedz sobie dość

Tak naprawdę zrobiłeś już pierwszy krok – jesteś na tej stronie, czytasz artykuł, więc nawet nieświadomie chcesz coś zmienić w swoim życiu. Jeśli nie widzisz sensu życia, a Twoim jedynym przyjacielem staje się pilot od telewizora czy komputer to znaczy, że nadszedł czas na małą rewolucję w Twoim życiu.

logo-nie

2. Odsłoń okna, schowaj pościel

To prostsze niż myślisz, nie od dziś wiadomo, że ludzie przebywający więcej na słońcu są szczęśliwsi. Wykorzystaj każdą okazję na spacer – nawet jeśli miałoby to być tylko w weekend. Jeśli Ci się nie chce – zmuś się!

Nie masz czasu nawet schować pościeli i Twoje łóżko wiecznie Cię woła i kusi. Zmień to! Człowiek mniej ulega pokusom, jeśli nie są na wyciągniecie ręki.

3. Stawiaj sobie cele

Ile razy w ciągu dnia zadajesz sobie pytanie, ale po co mi to wszystko? Nie chce mi się. To błędne koło. Weź kartkę i długopis i zapisz wszystko co chciałbyś/abyś zrealizować w ciągu najbliższych kilku tygodni/miesięcy/lat. Jeśli chcesz schudnąć nie czekaj! Zmień nawyki już teraz! Jeśli chcesz zmienić pracę – zacznij się rozglądać za inną. To bardzo ważne, gdyż bez jasno postawionych celów człowiek zatraca się w tej codzienności. Musisz wiedzieć po co żyjesz!

nic mi sie nie chce

4. Zmień otoczenie

Nie chodzi mi tu oczywiście o przeprowadzkę za granicę bądź do innego miasta – chociaż jeśli to Twoje marzenie to może czas się odważyć? Kiedy jak nie teraz?

Pod hasłem „zmień otoczenie” mam na myśli przede wszystkim wyjście do ludzi, poznanie osób z nową energią. Rozejrzyj się dookoła. Być może jest wokół Ciebie zbyt wiele osób, tzw. ” wampirów energetycznych”. Ale nie wypada zrywać z nimi kontaktu, bo to przyjaciółka, kuzyn, dobry znajomy. Pamiętaj – Twoje szczęście jest najważniejsze. Nie każe Ci oczywiście zupełnie ograniczyć kontaktu – bynajmniej. Spotykaj się z nimi, ale niech ich problemy nie będą dla Ciebie całym światem. Miej też innych znajomych, którzy wręcz zarażą Cię pozytywną energią. A czy to nie o to właśnie chodzi?

5. Odnajdź swoją pasję

To bardzo ważne, żeby realizować się w czymś, co sprawia Ci przyjemność. Jeśli masz zainteresowania, to super – rozwijaj je. Jeśli dalej szukasz swojej drogi to usiądź wygodnie i zastanów się co tak naprawdę sprawia Ci przyjemność. Świetnie gotujesz? Może zacznij pisać bloga albo zapisz się na jakiś ciekawy kurs. Rozwijanie własnej pasji pochłonie Cie bez reszty i sprawi, że nie będziesz mieć czasu na myślenie w stylu „nie chce mi się”.

6. Zmień to, co Cie unieszczęśliwa

zly1

W dużej mierze to nasze związki z innymi ludźmi wpływają na nasz nastrój. Jesteś nieszczęśliwy w związku? Ciągłe awantury nie pomagają w odnalezieniu wewnętrznego spokoju. Szczęśliwa relacja to taka, w której chcesz spędzać czas ze swoją drugą połówką, bywają gorsze i lepsze dni, ale sama myśl, że gdzieś np. razem wyjedziecie za jakiś czas wprawia w dobry nastrój i zapominamy o troskach dnia codziennego. Jeśli nie ma w naszym życiu jeszcze takiej osoby to najwyższy czas dać szansę komuś kto od dawna się do nas uśmiecha, wyjść z inicjatywą i nie czekać na księcia i księżniczkę z bajki. Szkoda czasu.

7. Uprawiaj sport

active-15926_960_720

Ale jak mam uprawiać sport, kiedy mi się nie chce? Jeśli jesteś typem domatora, dla którego najcięższym ćwiczeniem jest podniesienie pilota to niestety nie mam dobrych wiadomości. Wiem, wiem wszyscy mówią, że sport to zdrowie tylko dlaczego tak ciężko mi się zmobilizować? Pamiętaj! Sport to nie musi być tylko wyczerpujący trening na siłowni, ale również sexy taniec, na który możesz zapisać się z przyjaciółką bądź aquapark, na którym możesz się nie tylko odprężyć, ale również skorzystać z dobrodziejstw saun, które skutecznie nas oczyszczą i poprawią nastrój.

8. Zrestartuj się

Mnie zawsze pomaga krótki wyjazd za miasto, do najbliższych bądź w miejsce, które bardzo dobrze się kojarzy. W takim miejscu będziesz mieć czas na chwilę oddechu od codziennego szalonego tempa życia. Taki nawet jednodniowy wypad potrafi zdziałać cuda.

9. Posprzątaj w swoim życiu i w mieszkaniu

Jak stare powiedzenie mówi „Porządek w domu to porządek w głowie”. I ta zasada się sprawdza! Przebywając w pachnącym, poukładanym otoczeniu mamy zdecydowanie mniej czarnych myśli.

10. Przygarnij zwierzątko

healthykitek

Posiadanie zwierzaka w domu ma same plusy (o ile masz wyrozumiałych znajomych, u których możesz go zostawić na czas wyjazdu) Badania naukowe udowodniły, że osoby mające w domu zwierzątko są po prostu szczęśliwsi. Mnie również mruczenie kota uspokaja i wprawia w dobry nastrój.

20

Zgadzacie się z tymi zasadami, czy może dodalibyście coś od siebie?